Värme och kyla

12418830_10153777996673564_5698097907812501605_oJanuari är verkligen inte min favoritmånad. Det är kallt, mörkt och bara en massa tråkiga dagar när inte något särskilt händer. Perfekt tid på året att ta semester med andra ord, vilket jag alltid brukar göra om det finns möjlighet. Och eftersom jag jobbade i mellandagarna passade det i år bra att vara ledig efter helgerna. När ni hade det som kallast här hemma befann jag mig på en solig plats där det nästan (fast bara nästan) var litet för varmt. Jag är inte riktigt typen som solar och badar, men även en gråblek goth kan tycka det är rätt trevligt med lediga dagar långt borta från minusgrader och tjocka vinterkläder.

Ett riktigt läslov blev det också, för givetvis hade jag Kindlen fullmatad med på resan. Det är såå skönt att inte behöva tänka på hur mycket resväskan väger, utan bara kunna proppa på med tegelstenar ”utifall att jag blir sugen på att läsa just den här boken”. Resultatet blev bland annat att jag nu äntligen läst Odinsbarn och John Ajvide Lindqvists senaste.

Men alla semestrar tar som bekant slut och därför är sedan ett antal dagar även jag tillbaka i vardagen med tidiga morgnar och isiga trottoarer. Den värsta kylan verkar dock ha lagt sig för tillfället, fast då kanske det blir snöslask istället? Bra anledning att hålla sig inne och fortsätta läsa…

 

Kommentera

